[קצרים]

דורין וליאנטה

1922-1999

אחת הנשים המשפיעות ביותר של הכישוף המודרני, אם לא המשפיעה ביותר. שיחקה תפקיד מרכזי בפיתוח הנאו פגאניזם. נחשבת לאם הכישוף המודרני.

וליאנטה היתה מוקסמת מהאזוטרי והעל טבעי מאז ילדותה. העניין שלה בקסם הלך והתגבר ככל שגדלה והיא למדה רוחניות, תיאוסופיה, קסם וקבלה, ותרגלה קסם פולחני.

בשנת 1952 פגשה וליאנטה את ג’רלד גרדנר (האב המייסד של דת הוויקה) והפכה לכוהנת ומכשפה בתנועה שלו. לאחר זמן קצר גרדנר הפך אותה לכוהנת הגדולה של הוויקה.

ההשפעה שלה על הוויקה היתה עצומה. היא לקחה את החומרים של גרדנר ושכתבה אותם, הפחיתה את ההסתמכות שלו על אליסטר קראולי וכתבים נוספים, והוסיפה חומר משלה.
מרכיב חשוב בתוספות שלה היה אהבת הטבע, והטקסים של חגיגות המחזורים העונתים, הם תרומות שלה לגרדנר ולוויקה.

לאחר כ5 שנים עזבה את גרדנר והוויקה, מכיוון שלא הסכימה עם גישתו לפרסום, וסביב הדגש שהוא נתן לעירום. 

לאחר מכן היא הצטרפה לזמן קצר לשבט תובל של רוברט קוקריין וגם אותו עזבה על רקע חילוקי דעות.

דורין וליאנטה כתבה לא מעט ספרים חשובים בנושאי כישוף מודרני, והקימה בבריטניה את החזית האלילית, שנקרא כיום הפדרציה האלילית.
וליאנטה היתה בעל השפעה רבה, אך לא כמנהיגה דתית, אלא פעלה באופן עצמאי והעניקה השראה לאחרים.

לאתר ההנצחה של דורין וליאנטה

The Charge of the Goddess

יצירתה המפורסמת של דורין וליאנטה (המבוססת על גרסה מוקדמת יותר של ג’רלד גרדנר). מטען האלה הוא למעשה ההבטחה של האלה לכל המכשפות החוסות בצילה.
פסקת הפתיחה מונה אוסף של אלות, חלקן  מהמיתולוגיה היוונית או הרומית, או אלות קלטיות המאשרות את האמונה שהפנים השונות הללו מייצגות אם קוסמית גדולה יחידה.

מערכת ריפוי עתיקה משבט הגוארני. אנרגיית הריפוי אמה דאוס דורשת מהמטפלים בה, חיבור  לאנרגיות גבוהות של אלוהים (המקור, הבריאה, האם הגדולה…) מיקוד גבוה בעין ה-3, וסמלים עליהם “רוכבת” האנרגיה. כל אלו הן טכניקות הנלמדות בקורס.

כלי אנרגטי עוצמתי ביותר. 
בסדנה ניתן דגש על שימוש ברונים כקמעות וסמלים אנרגטיים
ולא לפריסות ניחוש.

סדרת חניכות להכנסת קסם הדרקונים לחייך.
ניתן לראות בהם ארכיטיפים לעבודה פנימית וניתן לעבוד איתם כאנרגיה של הדרכה גבוהה כשומרי כדור הארץ או כתודעה.